Favorite photographers

Dem som kender mig ved at jeg elsker at tage billeder – og derfor er jeg også fascineret af nogen fotografer som jeg syntes har en fantastisk evne til at tage nogen spændende billeder.

De to som står øverst på min liste er Richard Avedon og Annie Lebovitz.

Jeg er meget fascineret af Richard Avedons portræt billeder, især dem som skildrer folks egen historie og så dem hvor personen foran kameraet faktisk ikke har vidst at billedet blev taget.

og ved Annie Leibovitz fascinerer det mig at hun formår at få fortalt en masse følelser i et enkelt billede.

Derfor sad jeg også foran tv´et forleden og så udsendelsen fra DR med Annie Leibovitz- rigtig god udsendelse, og hun er jo virkelig dygtig til at stå bag et kamera og få følelserne og stemning frem i sine billeder.

Men efter at have set udsendelsen kunne jeg ikke lade være med at tænke den tanke om at de har fået meget inspiration af hinanden, prøv bare fx. at se deres portræt af dem selv

Eller her fx.

Billedet er taget af Annie Leibovitz

Billedet er taget af Richard Avedon

Men selvom de ligger så tæt op af hinanden stilmæssigt (og måske har lånt lidt af hinanden), så er de stadig 2 af mine farvorit fotografer, og jeg kan kigge på deres billeder i evigheder og stadig fordybe mig i deres måde at fortolke stemningen på og ikke mindst deres sans for at få alle detaljer frem.

(My two favorite photographers are Richard Avedon and Annie Leibovitz.)

4 thoughts on “Favorite photographers

Skriv et svar

