Life

Jeg nyder at læse bøger, og især selvbiografier – men det sker bare alt for sjældent, at jeg får tid til at sætte mig og læse en bog. Men til ferien havde jeg købt Keith Richards fra Rolling Stones´ selvbiografi Livet.

Og jeg fik læst hele bogen på ferien, det er virkelig en af de bedste selvbiografier jeg har læst (den bedste er dog Michael J Fox´- Lucky Man/En heldig mand)  – kan på det varmeste anbefale at læse den.

Resume af bogen:

Keith Richards´ liv med Stones er ufortyndet rock´n´roll – ligesom musikken, der blev lydsporet til en hel generation.

Nu fortæller han selv historien om sit omtumlede liv. Om begyndelsen, da han lærte at spille guitar og dannede et band med Mick Jagger og Brian Jones. Om Rolling Stones´ berømmelse, de berygtede narkoanholdelser og rygtet som lovløs folkehelt. Om tilblivelsen af de udødelige riffs i ´Jumping Jack Flash´ og ´Honky Tonk Women´. Forelskelsen i Anita Pallenberg og Brian Jones´ død. Skattelyet i Frankrig, de vilde turnéer i USA, isolation og narkotikaafhængighed. Forelskelsen i Patti Hansen. Det bitre forhold til Mick Jagger og senere deres forsoning. Om ægteskab, familie, soloalbum og X-Pensive Winos. Omsider fortæller han historien, vi har ventet på at høre – utøjlet, frygtløst og sandfærdigt.

(On my vacation, I read the book Life of Keith Richards from the Rolling Stones autobiography)

Skriv et svar

