Serier

Ja jeg er en serie junkie – jeg kan stort set alle BH 90210, Friends og SATC, CSI og CSI NY uden ad, men nu har jeg også fået nok 🙂

Men her slutter min afhængighed til serier ikke, for lige for tiden følger jeg med i et par nye serier (også selvom en af dem er af ældre dato), og ser hellere et afsnit af en af disse serier, end at se alm. daligt tv.

Og med en Apple TV boks så gør det bare hele livet meget letteret at se serier.

The Wire

Foregår i og omkring den amerikanske by Baltimore i Maryland. Hver sæson fokuserer på hver sit område af byen Baltimore. Serien kommer bla. ind på illegal narkohandel, livet omkring havneområdet, byens topledelse, skolesystemet og medierne.

Stort set ingen at skuespillerne er særlig kendte fra store film/serie produktioner, hvilket efter min mening gør at man ikke ser personen som en anden rolle end den vedkommende har i serien.

Og så lige i går at serien kører på Canal9.

Carnivàlie

Er virkelig en serie som er med mystik og hændelser som gør at man lige må se næste afsnit. Hvilket er noget jeg elsker ved serier.

Serien foregår under den store depression i usa i 1934/35. I serien følger man to grupper hvor af den ene er folk fra en omrejsende tivoli, hvor hovedpersonen er Ben Hawkins, som har nogen overnaturlige evner og nogen drømme som han forsøger at finde hoved og hale i,  og den anden følger man en præst Justin Crowe og han søster. Justin opdager at han har nogen overnaturlige evner, som gør ham i stand til styre andre folk, som serien skrider frem bliver flettet disse to grupper mere og mere draget ind i hinanden.

Desværre var serien så dyr at indspille at den kun kørte i 2 sæsoner, men den er stadig meget anbefalesværdig at se.

 

Boardwalk Empire

Boardwalk Empire foregår i  Atlantic City, New Jersey i 1920/30´erne. Hvor man følger hovedpersonen Enoch “Nucky” Thompson som er spillet af en af mine yndlingsskuespiller  Steve Buscemi.

I serien følger man Enoch og hans personlige og politiske live, illegale aktiviteter og hans møde med loven, gangstere og korrupte politikere, og hans kærlighedsliv.

Pan-Am

Ville nok ikke have begyndt at se denne serie hvis ikke et var fordi jeg fik næsten hele første sæson gratis, og jeg så de 10 første afsnit på lidt under én uge. Og venter nu bare på at der kommer flere afsnit så jeg kan se mere.

Serien foregår i 1960´erne og her følger man  piloter og stewardesser fra flyselskabet fra flyselskabet Pan American World Airways. Hvor man får indblik i deres liv både på jorden og i luften, og ikke alle har det lige let, og har rent mel i posen.

New Girl

Det hele skal jo ikke være så seriøst vel, og jeg syntes  Zooey Deschanel er fantastisk. Og et afsnit af denne serie, kan ikke andet en gør en glad og få en ned på jorden igen.

Plottet er ikke så voldsomt stort, man følger en pige Jess som flytter fra kærsten efter at han har snydt hende. Hun flytter ind i en lejlighed hvor der bor 3 fyre, og nu følger man så hvilken akavet og sjove episoder der kan forekomme imellem dem.

Revenge

Har jeg endnu ikke set så mange afsnit af, men den fanger mig allerede. Det var lidt et tilfælde at jeg stødte på denne serie, da jeg sad og skulle fordrive 1 times tid i flyet. Men jeg var straks fanget af den.

Serien handler om en ung kvinde der bosætter sig i byen Hamptons, hvor man stille og rolig finder ud af at hun kun er kommet til byen for at få hævn over de mennekser som bor i byen, men som i sin tid var involveret i at få hendes far anklaget for en forbrydelse han aldrig har begået.

Og det lidt sjove er at de fleste af ovenstående serie er produceret af HBO (som også er dem som står bag Sex and the City), og klart dem som efter min mening, laver de flotteste og spændende serier.

Hvilken serier følger du med i for tiden, og kan du anbefale dem ?

(Here is an overview of the series I follow in the moment.)

Skriv et svar

